3. SINIF EYÜPSULTAN PLANLAMA ATÖLYESİ SERGİSİ
2020-2021 Akademik Yılı Mimarlık Fakültesi, Şehir ve Bölge Planlama Bölümü, PLN 301-302 Planlama Atölyesi IV-V dersleri kapsamında üretilen analiz, sentez ve planlama çalışmalarının sunumunu içeren bu sanal sergi; birden fazla ‘ilk’i deneyimleme fırsatı sunmasıyla bizler için oldukça önemli olan Eyüpsultan atölyesinin yalnızca çıktılarını değil, aynı zamanda çalışma yöntem ve pratiğini de yansıtmaktadır. İlk defa uzaktan öğretime yönelik araçlarla gerçekleştirdiğimiz atölye çalışmaları için tercih edilen Eyüpsultan sahası; atölyemizin üstlendiği yeni “üst ölçek” misyon doğrultusunda İstanbul metropolü içerisinde değerlendirilmiş olmasıyla önceki atölye çalışmaları düşünüldüğünde kent-bölge bütününde tamamlayıcı bir ele alışı sergileme şansı tanımış ve aynı zamanda birçok farklı dinamiğe sahip olması ve sınırları içerisinde bu dinamiklere bağlı farklılaşan alanlar bulundurması vesilesiyle de çeşitli tematik çalışmalar üretme imkânı vermiştir.
Yüz yüze derslerin askıya alınmasıyla birlikte, eğitimin sürdürülmesine duyulan ihtiyacı uzaktan erişime dayalı seçenekler üzerinden çeşitlendirmeye çalıştığımız okul takvimimizde ve müfredatımızda program içeriğiyle uyumlu olacak biçimde geliştirdiğimiz bu yaklaşımımız, temel eğitim modüllerine entegre ve hedeflerle ilişkili atölye sürecini temel yetkinliklerin belirlenmesinde her anlamda kıymetli ve öğretici bir deneyime taşımıştır.
Planlama eğitiminin kapsamlı yapısından ödün vermeden, bilginin alınmasında derinleşerek araçsal öğrenmeyi güçlendiren atölye çalışmaları, atölye ekibi ile planlama öğrencilerini dinamik bir süreçte birbirine bağlamış ve her iki tarafın ortak donanımlar geliştirmesini sağlamıştır. Pandemiyle yaşanmakta olan gerçekliği anlamakta zorlanırken, -ilk defa- öğrencilerin temas edemedikleri sahayı zihinsel olarak inşa etmeleri ve kavradıklarını planlama pratiğiyle buluşturmalarının ürünü olan bu çalışmalar, geride parçalanmış bilgiler bırakmadan bütünleşmiş tartışmaları farklı kategorilerde sizlere sunmaktadır.
Grup çalışmalarının bir aradaki sinerjisinden uzak sosyal izolasyon, endişe ve farklı kısıtlılıklara dayalı şartların içinde zamanını en verimli şekilde kullanarak atölye tartışmalarını en iyi şekilde değerlendiren, online eğitim-öğretimin dar bir alana hapsettiği günlük rutinleri kırarak içinde bulunulan olağanüstü gündemi çalışmalarının bir parçası hâline getiren ve her biri kendi jenerasyonunun yaratıcılığı ve ilhamını en içten şekilde paylaşan sevgili öğrencilerimize ve değerli hocalarımıza teşekkür ederiz.
Atölye çalışmalarımızı ve sergimizi beğeniyle karşılamanız ümidiyle,
Öğr. Gör. Dr. İnci OLGUN & Arş. Gör. Dr. Kumru ÇILGIN
2020-2021 Planlama Atölyesi IV-V Yürütücüleri